JavaScript är inaktiverat i webbläsaren, läs mer här.

Supporttekniker till Svea hovrätt

 Om arbetsplatsen

Svea hovrätt är landets största hovrätt med cirka 330 anställda. Hovrättens huvudsakliga uppgift är att överpröva mål och ärenden som överklagats från de tingsätter som ingår i hovrättens domkrets. Svea hovrätt består av åtta dömande avdelningar och en administrativ enhet. Den administrativa enheten består av tre sektioner: EA, PA och bibliotek, Service samt Arkiv och registratur. Hovrätten är vackert belägen i kulturhistorisk miljö på Riddarholmen centralt i Stockholm.

Arbetsuppgifter

Svea hovrätt söker en supporttekniker till sektionen för service. Tjänsten innebär arbete med IT- och tekniksupport vilket även innefattar att bidra med kvalitativ service och stöd till hovrättens medarbetare. Du kommer i huvudsak att arbeta med följande:

  • Användarsupport såsom administration av behörigheter och åtkomster, installation av hårdvara och programvaror samt felsökning
  • Anmäla, följa upp och återkoppla felanmälan mot Domstolsverkets IT-support
  • Byte av trasig eller gammal utrustning, kabeldragningar, flytt av utrustning mellan byggnader
  • Hålla dokumentation och gällande rutiner uppdaterade
  • Felsökning och felanmälan av skrivare

Kvalifikationer

Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av support i första linjen via telefon och mail och erfarenhet av support på plats hos användare i vanligt förekommande fel och funktionsfrågor av programvaror. Du ska ha mycket goda kunskaper i Windows 7, Windows 10 och Officepaketet. Vidare krävs goda kunskaper i AD, Exchange, EpiServer och SharePoint samt mobiltelefoni/mail i mobilen och skrivarhantering exempelvis s.k. ”Print On Demand/Follow-me-Print” och generell felsökning av skrivare. Kunskaper i AV-teknik är önskvärda men inget krav. Erfarenhet av arbete på myndighet, gärna domstol kan vara meriterande.

Som person är du bra på att arbeta både självständigt och i grupp. Du har hög ansvars- och servicekänsla och en god förmåga att skapa samt vårda kontakter på den egna arbetsplatsen och gentemot övriga verksamheter. Det är viktigt att du är lösningsfokuserad, håller dig uppdaterad inom området och har ett tekniskt intresse. Det är också viktigt att du har god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i rekryteringen.


Anställningsvillkor

Anställningsform: Visstidsanställning längre än 6 månader
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Sysselsättningsgrad: 100%

Antal platser: 1
Lön: Månadslön. Inom Sveriges domstolar tillämpas individuell lönesättning.


Ansökan

Sista ansökningsdag: 2018-07-05
Arbetsgivarens referensnummer: HSV 2018/546
Ansök här

Kontakt

Ellenor Gallman Martinsson, Servicechef
08-561 672 14, 070-309 39 63

Helene Stambeck. Personalchef
08-561 671 45

Anette Jellve, Avdelningsordförande (ST)
070-300 18 71

Roger Wikström, Hovrättsråd (Saco-S)
08-561 674 38


Övrigt

När Sveriges Domstolar rekryterar framtida medarbetare är det viktigt att vi får rätt person på rätt plats och har ett inkluderande synsätt. Det är också viktigt att vi hanterar alla som söker jobb hos oss rättvist och att vårt urval bygger på kandidaternas meriter och kompetenser. Därför tillämpar vi kompetensbaserad rekrytering.


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Om Svea hovrätt