JavaScript är inaktiverat i webbläsaren, läs mer här.

Administratör till HR-avdelningen

”Som administratör på HR-avdelningen på Domstolsverket har jag fått möjligheten att arbeta med varierande uppgifter, såväl självständigt som i nära samarbete med både kollegor och chefer. Ett jobb som kräver stor flexibilitet men också en stabilitet då det pågår många parallella processer. Jag har underbara kollegor och bra chefer vilket gör att jag med glädje går till jobbet varje dag”.  

Så beskriver Susanna sin tjänst som administratör och varför hon trivts så bra i sin roll. Susanna har valt att anta nya utmaningar, och vi söker nu en engagerad administratör till vårt team på Arbetsgivarenheten och HR-avdelningen. Vi söker dig som vill bli vår nya kollega, arbeta med administration och koordinera arbetsuppgifter som sträcker sig över hela HR-avdelningen.

Det här får du arbeta med

Som administratör är du kopplad till en av våra tre HR-enheter men du arbetar över hela avdelningen. Arbetsuppgifterna är av varierande komplexitet av administration, vissa är kopplade till avtal och inbegriper hela Sveriges Domstolar. Andra delar berör enbart Domstolsverket eller avdelningen.

I tjänsten ingår också att vara chefsstöd och koordinator på avdelningen vilket kräver en god samordnings- och planeringsförmåga.

Du förväntas att vara proaktiv och välplanerad. I din koordinerande roll förväntas du vara flexibel och kunna prioritera om. Vi önskar att du har en förmåga att tänka nytt och därmed bidra till att effektivisera våra administrativa processer och helst även digitalisera dem.

Vi söker dig som

  • Har en utbildning, helst högskoleutbildning, gärna med inriktning mot administration, HR, kommunikation eller annan relevant utbildning
  • Har några års framgångsrik erfarenhet av administrativt arbete inom en större organisation
  • Behärskar svenska språket mycket väl i tal och skrift
  • Har en kreativ förmåga att tänka nytt och se nya perspektiv så du kan bidra till den snabba förändringstakt som krävs av en arbetsplats idag
  • Tycker om att arbeta tillsammans men även har ett eget driv och en stor initiativförmåga.

I det slutliga urvalet är din attityd avgörande.

Vilka är vi

Arbetsgivarenheten vilken du kommer att ingå i består av 12 engagerade kollegor och en enhetschef. Vi lägger stort värde vid att arbeta i en organisation som gör skillnad och som bidrar till samhällsnyttan.

Citat från Mats som arbetar på enheten

”På vår enhet har vi frihet under ansvar att driva och utveckla arbetet i stort och smått. Vardagen innebär också många trevliga kontakter med medarbetare och chefer inom Sveriges Domstolar i hela landet”.

Domstolsverket har sitt huvudkontor i Jönköping och lokalkontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. På myndigheten arbetar cirka 400 personer med att utveckla, administrera och stödja Sveriges Domstolar inom IT, HR, kompetensutveckling, ekonomi, juridik, kommunikation, säkerhet och fastighetsfrågor. Hos oss på Domstolsverket har vi hög kompetens och vi arbetar engagerat, kvalitetsinriktat och målstyrt. Som medarbetare på Domstolsverket har du möjligheter att utvecklas och att själv bidra till utvecklingen inom Sveriges Domstolar. Vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam, modern och utvecklande miljö.

Övrigt

Placeringsort är Jönköping. Domstolsverket tillämpar provanställning. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!


Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse
Sysselsättningsgrad: 100%

Antal platser: 1
Lön: Domstolsverket tillämpar individuell lönesättning


Ansökan

Sista ansökningsdag: 2019-08-28
Arbetsgivarens referensnummer: 1286-2019
Ansök här

Kontakt

Marie Eriksson
036-155645

Anna Kronander, Saco
0731-40 38 44

Magnus Danielsson, ST
036-15 53 63


Om Domstolsverket