JavaScript är inaktiverat i webbläsaren, läs mer här.

Administratör/handläggare

Hyres- och arrendenämnden i Malmö söker en administratör/handläggare

Arbetet innebär

Tjänsten är delad i två roller; Administratör och Handläggare, med utvecklande, varierande och spännande arbetsuppgifter.

Som administratör har du under myndighetschefen ett ansvar för administrationen innefattande ekonomi och personalfrågor, arbetsmiljö och övrig service. Det innebär bland annat att du tillsammans med myndighetschefen ansvarar för verksamhetsplanering, budget-, prognos- och uppföljningsarbete samt administrativa rutiner och planer. Som administratör har du även ansvar för lokal- och inköpsfrågor, diarium, sociala medier samt samordning av vissa arbetsuppgifter m.m.

Som handläggare arbetar du med våra ärenden från det att de kommer in till att de avslutas, bl. a. protokollföring vid sammanträden. Arbetet bedrivs i nära samarbete med nämndens hyresråd och övriga handläggare.

Tjänsteresor kan förekomma.

Vi söker dig som

Vi vill att du har en utpräglad servicekänsla, är flexibel och prestigelös. Du har lätt för att kommunicera med andra människor, är lyhörd och kan snabbt ställa om fokus - du behöver kunna hantera olika uppgifter, människor och situationer.

Vid hög belastning behöver du kunna prioritera och planera ditt arbete väl. Du har gott omdöme, är ansvarskännande och har förmåga att arbeta noggrant och självständigt men kan också samarbeta med andra för att nå verksamhetens mål.

Du ska ha högskoleutbildning och flera års erfarenhet från administrativt arbete.

Du ska även kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Du bör ha tidigare erfarenhet inom arbetsledning, ekonomi- eller personaladministration, och vi ser gärna att du har arbetat med internkontroll och projektledning. Utöver god datorvana har du lätt för att lära dig olika IT system för att sedan kunna hjälpa andra.

Vi ser gärna att du arbetat en del i privat verksamhet. Även tidigare erfarenhet av administration eller handläggning inom Sveriges Domstolar eller annan statlig verksamhet kan vara meriterande.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig ett omväxlande och inspirerande anställning där du arbetar både operativt och strategiskt med våra ärenden och verksamheten. Du kommer bl.a. att få vara med i nämndens digitaliserings- och förändringsarbete och planera de nya lokalerna i Malmös nya domstolsbyggnad.

Vi har flexibla arbetstider, friskvårdsbidrag, friskvårdstimme och bra villkor.

Vilka är vi

Hyres- och arrendenämnden i Malmö är en domstolsliknande förvaltningsmyndighet inom Sveriges Domstolar som har till uppgift att medla och pröva vissa tvister enligt hyreslagen, bostadsrättslagen och den arrenderättsliga lagstiftningen.
Nämnden i Malmö är verksam i Skåne och Blekinge och här arbetar tolv anställda, fyra hyresråd och åtta handläggare där några även har administrativa uppgifter. Arbetet är organiserat på fyra enheter med ett hyresråd och två handläggare på varje enhet. Nämnden har egna lokaler i Hovrätten över Skåne och Blekinges hus i Malmö men reser även ut och håller sammanträde på andra orter i verksamhetsområdet. Mer information om nämndernas verksamhet finns på www.hyresnamnden.se och www. arrendenamnden.se.




Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.
Sysselsättningsgrad: 100 %

Antal platser: 1
Lön: Månadslön. Inom Sveriges domstolar tillämpas individuell lönesättning


Ansökan

Sista ansökningsdag: 2019-08-18
Arbetsgivarens referensnummer: HMA 2019/31
Ansök här

Kontakt

Susanne Björkman Ragnarsson, myndighetschef
040-353401

Nina Olsson, handläggare
040-353402

Lena Andersson-Miksza, ST, registrator
040-35 34 14

Ylva Lönnaeus, JUSEK, hyresråd
040-35 34 08


Om Hyresnämnden i Malmö