JavaScript är inaktiverat i webbläsaren, läs mer här.

Arkivarie, vikariat

Arbetsbeskrivning

Du har ett samordnande ansvar för nämndens arkiv och arbetar också med löpande uppgifter i arkivet. Inför nämndens flytt till nya lokaler (se i rutan Om Hyres-och arrendenämnden) har arkivarien en mycket viktig roll.

Du är den enda i rollen som heltidsanställd arkivarie. Vi har dock en årsarbetskraft tillfälligt anställd, som hjälper till med det praktiska arbetet i arkivet. Vår nuvarande arkivarie kommer att introducera dig i arbetet och kommer även att tjänst-göra till viss mindre del.

Du har ett internt informationsansvar i arkivfrågor.

Vid behov ska du vara beredd att hjälpa dina kollegor på den administrativa enheten med t ex postöppning och registrering av inkommande ärenden.


Kvalifikationer

Du har en akademisk utbildning innefattande 60 hp i Arkivvetenskap. Du är mycket väl insatt i arkiv- och offentlighetslagstiftningen och Riksarkivets föreskrifter samt har erfarenhet av verksamhetsbaserad arkivredovisning.

Du är van att arbeta självständigt och att ta initiativ. Du är noggrann och serviceinriktad samt har ett gott bemötande externt och internt. Din samarbetsförmåga är god. Du har förmåga att behålla ditt lugn och att vara strukturerad även under perioder med högre tempo.


Anställningsvillkor

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning
6 månader eller längre
Omfattning: Heltid
Tillträde: 2017-09-01
Tidsbegränsad till: 2018-12-31

Antal platser: 1
Lön: Sveriges Domstolar tillämpar individuell lönesättning


Ansökan

Sista ansökningsdag: 2017-08-11
Arbetsgivarens referensnummer: 2017/742

Ansök via epost till:
hyresnamndenistockholm@dom.se

Kontakt

Marie Adlén Lilja
Enhetschef
marie.adlenlilja@dom.se

Jeanette Stenhammar
Arkivarie
08-561 66 559

Mona Carlsten
Registrator
08-561 66 504

Kristian Eriksson
Jusek
08-561 66 538

Angeli Eklöf
ST-Domstol
08-561 66 521


Övrigt

Ansök via epost till:

hyresnamndenistockholm@dom.se

Ansök via post till:

Hyresnämnden i Stockholm

Box 8301

104 20 Stockholm

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.


Om Hyres- och arrendenämnden i Stockholm

Nämnden är en förvaltningsmyndighet med domstolsliknande uppgifter inom Sveriges Domstolar. Nämndens verksamhet regleras huvudsakligen i lagen (1973:188) om arrendenämnder och hyresnämnder. En hyresnämnd prövar vissa tvister om hyra och bostadsrätt samt medlar och är skiljenämnd i sådana tvister. Arrendenämnden har motsvarande uppgifter när det gäller vissa arrendetvister.

Vid Hyres-och arrendenämnden i Stockholm arbetar ca trettio anställda varav nio hyresråd. Arbetet är organiserat på två enheter med fyra hyresråd på varje enhet samt beredningssekreterare, gruppjurister och nämndsekreterare i en modern beredningsorganisation. På nämnden finns också en administrativ enhet.

Nämnden finns för närvarande i moderna lokaler i Stadshagen som nås med T-bana och bussar. Under hösten 2018 kommer nämnden att flytta till en nybyggd fastighet i Sickla tillsammans med Nacka tingsrätt. Mer information om nämndernas verksamhet finns på www.hyresnamnden.se