JavaScript är inaktiverat i webbläsaren, läs mer här.

Eksjö tingsrätt söker sommarnotarie

Arbetsbeskrivning

I arbetet som sommarnotarie ingår bland annat att delta i beredning av mål och ärenden, protokollföra vid förhandlingar, skriva förslag till domar och beslut samt att göra rättsutredningar.


Kvalifikationer

Kriterierna för att söka tjänst som sommarnotarie är att du är godkänd minst till och med termin sex på juristprogrammet. Du ska ha genomfört processrätten samt straff- och civilrätt i juristutbildningen. Du ska ha minst en termin kvar av juristprogrammet efter anställningsperioden.

Du har goda betyg från genomförda delar av juristutbildningen liksom goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift. Andra viktiga egenskaper är noggrannhet, analytisk förmåga, god samarbetsförmåga samt kunna organisera och planera ditt arbete.

Intervjuer tillämpas inte för denna korta anställning utan stor vikt kommer att läggas vid ditt personliga brev och hur du motiverar ditt intresse för att arbeta som sommarnotarie vid vår domstol.

Eftersom vi vill ge så många som möjligt inblick i domstolens verksamhet, kommer vi i första hand att prioritera sökande som inte har tidigare erfarenhet från liknande arbete på domstol.

Bifoga till din ansökan ett aktuellt poängutdrag från dina studier.


Anställningsvillkor

Anställningsform: Sommarjobb / Säsongsanställning
11 dagar - 3 månader
Omfattning: Heltid
Tillträde enligt överenskommelse.

Antal platser: 1
Lön: Månadslön.


Ansökan

Sista ansökningsdag: 2017-02-28
Arbetsgivarens referensnummer: TEK 2017/12

Ansök via epost till:
eksjo.tingsratt@dom.se

Kontakt

Lena Karlsson
Administratör
0381-38456,
lena.karlsson@dom.se


Övrigt

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.


Om Eksjö tingsrätt

Eksjö tingsrätt är en allmän underrätt och handlägger bland annat brottmål, tvistemål, domstolsärenden och konkursärenden m.m.