JavaScript är inaktiverat i webbläsaren, läs mer här.

Eskilstuna tingsrätt söker en rådman

Arbetsuppgifter

Vi är åtta ordinarie domare och två tingsfiskaler. Tillsammans med notarier, handläggare, administrativ personal och ordningsvakter är vi cirka 45 medarbetare. Tingsrätten är organiserad i två målenheter och en administrativ enhet. De båda målenheterna har varsin samordnande domare och den administrativa enheten leds av en chefsadministratör. Varje domare ansvarar för en egen rotel med tvistemål och ärenden. Brottmålen bereds på enheterna. Tingsrätten fungerar mycket väl och uppfyller med god marginal de verksamhetsmål som regeringen satt upp. Balansläget är gott.

Den nu aktuella tjänsten är en ersättningsrekrytering.

  

Kvalifikationer 

Du lever upp till högt ställda krav på yrkesskicklighet. Vidare är du målmedveten, drivande och gillar att samarbeta.

Du som söker ska motsvara de krav som ställs i Domarnämndens kravprofil för ordinarie domare. Kravprofilen hittar du på länken nedan.

Vi ser gärna att du har intresse och fallenhet för verksamhetsutvecklingsfrågor och vill bidra aktivt till att utveckla hela tingsrättens verksamhet.

Det finns goda möjligheter till individuellt anpassad fort- och vidareutbildning bl.a. inom ramen för Domstolsakademin.

 

Ansök via epost till:
domarnamnden@dom.se

 

Om Eskilstuna tingsrätt och Eskilstuna

Eskilstuna tingsrätt är en mellanstor allmän domstol som handlägger brottmål, tvistemål och olika ärenden. Vår verksamhet kännetecknas av kvalitet, effektivitet, samarbete och trivsel.

Eskilstuna är en växande stad i Mälardalen, omgiven av vackra friluftsområden och vattendrag. Staden har en egen högskola. Pendlingsmöjligheterna är mycket goda och tågresa till Stockholm tar cirka 60 minuter. Tingsrätten bedriver sin verksamhet i lokaler i centrala Eskilstuna. Det pågår planering för att tingsrätten ska flytta in i nya och moderna lokaler mitt emot tågstationen.

 

Övrigt

Skriftlig ansökan med meritförteckning och övriga handlingar som den sökande önskar åberopa ska ges in till Domarnämnden. Ansökan bör ske på den blankett som tagits fram för ändamålet. Blanketten finns tillgänglig på länken nedan.

Domarnämnden kommer att hämta in skriftliga yttranden från de referenser som anges. Det är därför viktigt att deras adresser (gärna e-post) anges.

Ordinarie domare anställs med fullmakt.

http://www.domstol.se/Om-Sveriges-Domstolar/Domarnamnden/Ansokan-om-domaranstallning/

 




Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: Tillträde 7 januari 2019
Sysselsättningsgrad: 100%

Antal platser: 1
Lön: Sveriges domstolar tillämpar individuell lönesättning


Ansökan

Sista ansökningsdag: 2018-09-02
Arbetsgivarens referensnummer: 69-2018
Ansök här

Kontakt

Per Lennerbrant, lagman
016-40 03 50, per.lennerbrant@dom.se

Maria Hultgren, chefsadministratör
016-40 30 371, maria.hultgren@dom.se


Övrigt

När Sveriges Domstolar rekryterar framtida medarbetare är det viktigt att vi får rätt person på rätt plats och har ett inkluderande synsätt. Det är också viktigt att vi hanterar alla som söker jobb hos oss rättvist och att vårt urval bygger på kandidaternas meriter och kompetenser. Därför tillämpar vi kompetensbaserad rekrytering.


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Om Domarnämnden