JavaScript är inaktiverat i webbläsaren, läs mer här.

Handläggare till Sektionen Arkiv och registratur

Arbetsbeskrivning

Sektionen för arkiv och registratur ansvarar för domstolens inkommande mål, att vi har ett ordnat arkiv samt hjälper allmänheten och medarbetare i utlämnande av handlingar.

Som handläggare vid sektionen kommer du att arbeta i huvudsak med följande:

- Ansvara för klassning och registrering av nya mål

- Ta emot och besvara externa och interna förfrågningar samt tillhandahålla hovrättens allmänna handlingar i avslutade mål och administrativa ärenden

- Hantera överklaganden till Högsta domstolen

- Stödja arkivet med gallring och vårdande av domstolens arkivhandlingar

- Medverka i utvecklingen av sektionen såsom att ta fram förslag på riktlinjer och rutiner för sektionens arbete


Kvalifikationer

Vi söker dig som har lägst gymnasiekompetens. Vi ser gärna att du har erfarenhet av registratorsuppgifter såsom posthantering, klassificering och registrering. Du ska ha goda IT-kunskaper samt god användarerfarenhet av dokument- och ärendehanteringssystem. Det är ett krav att du ska kunna uttrycka dig väl på svenska, både i tal och i skrift. Erfarenhet av domstolsarbete, kunskap om arkiv- och offentlighetslagstiftningen samt diarieföringssystemet W3D3 är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid att du har ett gott omdöme, en utpräglad känsla för service samt är ansvarstagande och noggrann. Vidare har du fallenhet för att se helheten och arbetar bra både självständigt och i grupp. För att trivas hos oss och med arbetsuppgifterna bör du vara effektiv, strukturerad och ordningsam, även under tillfällen med hög arbetsbelastning.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper vid tillsättning av tjänsten.


Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Tillträde efter överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Antal platser: 1
Lön: Inom Sveriges domstolar tillämpas individuell lönesättning


Ansökan

Sista ansökningsdag: 2017-01-31
Arbetsgivarens referensnummer: 2017/14
Ansök här


Kontakt

Marita Bjelkendal
Chef för arkiv och registratur
08-561 673 31

Åsa Karlbom
Personalhandläggare
08-561 671 46
asa.karlbom@dom.se

Anette Jellve (ST)
Avdelningsordförande
070-300 18 71
anette.jellve@bredband.net


Övrigt

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.


Läs mer »

Om Svea hovrätt

Svea hovrätt är landets största hovrätt med drygt 300 anställda. Hovrättens lokaler är vackert belägna på Riddarholmen centralt i Stockholm. Organisatoriskt består hovrätten av åtta dömande avdelningar och en administrativ enhet. Sex av avdelningarna är allmänna avdelningar (brottmål och tvistemål) medan två av avdelningarna är specialiserade (miljö-, plan- och bygg- samt fastighetsrätt respektive immaterial-, marknadsförings- och konkurrensrätt, omfattande tvistemål, skiljemannarätt samt hyresrätt).