JavaScript är inaktiverat i webbläsaren, läs mer här.

Högsta förvaltningsdomstolen söker en IT-intresserad vaktmästare

Arbetsplatsbeskrivning

Högsta förvaltningsdomstolen är högsta instans bland de allmänna förvaltningsdomstolarna. Huvuduppgiften är att skapa prejudikat, det vill säga avgöranden som vägleder domstolar och myndigheter i hur gällande rätt ska tolkas och tillämpas.

I Högsta förvaltningsdomstolen förekommer många olika slags mål. Vanligast förekommande mål är sociala mål och mål om skatt och socialförsäkring.

Drygt 80 personer arbetar vid domstolen. Organisationen består av justitieråden, tre beredningsenheter och en administrativ enhet.

Högsta förvaltningsdomstolens lokaler är vackert och centralt belägna i historiska byggnader på Riddarholmen i Stockholm.

Arbetsbeskrivning

Som vaktmästare har du och dina två kolleger många varierande arbetsuppgifter. Tillsammans svarar ni för posthantering, kopiering, telefonpassning och kontakter med besökare till domstolen, leverantörer och fastighetsägaren. I arbetsuppgifterna ingår även inköp, godsmottagning, hantering av larm, lokaltillsyn samt viss möblering.

Tillsammans med domstolens driftansvariga ska du även sköta IT- och tekniksupport till domstolens medarbetare. Det innebär t.ex. användarsupport (administration av behörigheter och åtkomster, installation av hårdvara och programvaror samt felsökning), hanteringar av felanmälningar till Domstolsverkets IT-support, byte av trasig eller gammal utrustning, kabeldragningar, flytt av utrustning och felanmälan av skrivare.

Organisatoriskt tillhör vaktmästeriet den administrativa enheten vars uppgift är att sköta administrationen på domstolen och stödja den beredande och dömande verksamheten. Enheten har också till uppgift att tillhandahålla service åt allmänheten.

Kvalifikationer

Vi söker en IT-intresserad person som är serviceinriktad, lösningsorienterad, flexibel och som vill jobba praktiskt.

Du ska ha mycket goda kunskaper i Windows 7, Windows 10 och Officepaketet samt i skrivarhantering exempelvis s.k. ”Print On Demand/Follow-me-Print” och generell felsökning av skrivare. Kunskaper i AD, Exchange och AV-teknik är önskvärda men inget krav.

Du bör ha ett par års erfarenhet av support i första linjen via telefon och mail och erfarenhet av support på plats hos användare i vanligt förekommande fel- och funktionsfrågor av programvaror.

Som person är du bra på att arbeta både självständigt och i grupp. Du tar ansvar och kan själv se vad som behöver göras inom ramen för uppdraget. Eftersom det är ett rörligt arbete som ibland innefattar lyft är du i god fysisk kondition.

Det är också viktigt att du har god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och att du behärskar engelska i tal.

För att trivas med jobbet ska du tycka om att arbeta i en liten grupp med gemensamt ansvar. Av den anledningen lägger vi vid rekryteringen stor vikt vid dina personliga egenskaper och din dokumenterat goda samarbetsförmåga och arbetskapacitet.

 

 


Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: Efter överenskommelse
Sysselsättningsgrad: 100%. Inledande provanställning om sex månader

Antal platser: 1
Lön: Individuell lönesättning


Ansökan

Sista ansökningsdag: 2018-10-26
Arbetsgivarens referensnummer: HFD 2018-513
Ansök här

Kontakt

Kristina Ulgemo, chefsadministratör
08-56167600

Jonas Granström, driftansvarig
08-56167600

Charlotte Arpi Arlborg, expeditionsvaktmästare
08-56167600

Ulrika Pettersson, fackförbundet ST
08-56167600


Om Högsta förvaltningsdomstolen