JavaScript är inaktiverat i webbläsaren, läs mer här.

Hyres- och Arrendenämnden i Göteborg söker myndighetschef

Arbetsuppgifter

Hyres- och arrendenämnden är en förvaltningsmyndighet som har till uppgift att bl.a. medla i och pröva hyres- och arrendetvister. Myndighetschefen har det övergripande administrativa ledningsansvaret för myndigheten och ansvaret för att verksamheten bedrivs effektivt och rättssäkert. I arbetet ingår att bedriva utvecklingsarbete inte bara på den egna myndigheten utan även samverka på nationell nivå. I myndighetschefens arbetsuppgifter ingår att som hyresråd ansvara för arbetet på en rotel och delta i den dömande verksamheten.

   

Kvalifikationer 

Myndighetschefen ska vara en aktiv och drivande chef för myndigheten. Det är nödvändigt att myndighetschefen är en god kommunikatör, har förmåga att utveckla nämndernas verksamhet, lyssna på och motivera medarbetarna. Myndighetschefen ska vidare ha förmåga att aktivt företräda nämnden och skapa förtroende för nämndernas verksamhet. Det är viktigt med intresse och fallenhet för medling, som utgör en omfattande och viktig verksamhet i nämnden. Därtill kan det var vara meriterande med kunskaper inom de rättsområden som hanteras i nämnden.

Du som söker ska motsvara de krav som ställs i Domarnämndens kravprofil för ordinarie domare och den särskilda kravprofilen för chefer. Kravprofilerna hittar du på länken nedan.

 

Anställningen som chef är en tillsvidareanställning men anställningsformen kan komma att påverkas av kommande politiska beslut.

Ansök via epost till:
domarnamnden@dom.se

 

Om Hyres- och Arrendenämnden i Göteborg

I Sverige finns åtta hyres- och arrendenämnder. Göteborg är landets näst största nämnd med för närvarande 15 medarbetare, varav fem hyresråd. Vi finns i trevliga lokaler i centrala Göteborg som vi delar med Göteborgs tingsrätt.

Nämnden är en modern, effektiv och kvalitetsmedveten myndighet med ett verksamhetsområde som omfattar delar av Västra Götalands län, Hallands län och Värmlands län.

För mer information om nämnderna, se våra hemsidor www.hyresnamnden.se

 och www.arrandenamnden.se


Övrigt

Skriftlig ansökan med meritförteckning och övriga handlingar som den sökande önskar åberopa ska ges in till Domarnämnden. Ansökan bör ske på den blankett som tagits fram för ändamålet. Blanketten finns tillgänglig på länken nedan.

Domarnämnden kommer att hämta in skriftliga yttranden från de referenser som anges. Det är därför viktigt att deras adresser (gärna e-post) anges.

Ordinarie domare anställs med fullmakt.

Läs mer


Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse
Sysselsättningsgrad: 100%

Antal platser: 1
Lön: Sveriges domstolar tillämpar individuell lönesättning


Ansökan

Sista ansökningsdag: 2018-09-30
Arbetsgivarens referensnummer: 88-2018
Ansök här

Kontakt

Johan Kvart, Lagman,
031-701 13 50, johan.kvart@dom.se

Kerstin Ekstedt, Hyresråd (Saco-S),
031-314 03 71, kerstin.ekstedt@dom.se


Övrigt

När Sveriges Domstolar rekryterar framtida medarbetare är det viktigt att vi får rätt person på rätt plats och har ett inkluderande synsätt. Det är också viktigt att vi hanterar alla som söker jobb hos oss rättvist och att vårt urval bygger på kandidaternas meriter och kompetenser. Därför tillämpar vi kompetensbaserad rekrytering.


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Om Domarnämnden