JavaScript är inaktiverat i webbläsaren, läs mer här.

Vill du bli vår nya projektadministratör?

Arbetsuppgifter

Vi är mitt i en intensiv fas med omfattande och komplexa lokalprojekt i hela Sverige och behöver nu förstärka vår organisation med en projektadministratör som kan vara ett administrativt stöd i det dagliga arbetet på Lokalenheten.

Din roll som projektadministratör är att skapa stödrutiner för gruppen, att administrera informationsflödet samt att organisera och följa upp arbetet. Du kommer bland annat att arbeta med ekonomisk uppföljning för projekt, kontroll och hantering av projektdokumentation samt diariehantering. En viktig del i tjänsten är hantering av hyresrelaterade arbetsuppgifter med uppräkning av hyreskostnader samt löpande uppdatering och underhåll av hyreshanteringssystemet KARPLAN. Andra arbetsuppgifter kan förekomma då enheten präglas av att alla arbetar mot samma mål och att vi hjälps åt när det behövs.

Vi tycker det är viktigt att jobba som ett team för att ha möjlighet att komplettera och stötta varandra. Som projektadministratör på enheten förväntas du kunna jobba med flera av enhetens och avdelningens arbetsområden.


Kvalifikationer

Du är en öppen och positiv person som passar in i arbetsgruppen och trivs när det är mycket att göra. Du lär dig snabbt nya arbetsuppgifter och hjälper till där det behövs. Du bör ha en utbildning motsvarande gymnasium, och utbildning på eftergymnasial nivå inom ekonomi/redovisning är meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Agresso, som är vårt ekonomisystem. Vi ser gärna att du har arbetat inom offentlig förvaltning och med statlig redovisning sedan tidigare.

Du är duktig på att uttrycka dig enkelt och tydligt i tal och skrift, och som person är du strukturerad, flexibel och har förmågan att hålla ett högt tempo. Det är även viktigt att du har en förmåga att arbeta serviceinriktat och kommunikativt då du i din roll har kontakter både internt inom Sveriges Domstolar men även mycket externa kontakter.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Tillträde snarast enligt överenskommelse.

Antal platser: 1
Lön: Domstolsverket tillämpar individuell lönesättning.


Ansökan

Sista ansökningsdag: 2018-06-17
Arbetsgivarens referensnummer: 0848-2018
Ansök här


Kontakt

Marina Lindgren Sand
Enhetschef
0708-29 62 70
marina.lindgrensand@dom.se

Anna Kronander (SACO-S)
073-140 38 44

Magnus Danielsson (ST)
036-15 53 63


Övrigt

Provanställning kan komma att tillämpas.

Placeringsort: Jönköping

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.


Om Domstolsverket

Domstolsverket arbetar med administration och utveckling för Sveriges Domstolar. På Domstolsverket arbetar närmare 400 personer och myndigheten är placerad i Jönköping, där vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och utvecklande miljö. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund.

På Domstolsverkets fastighetsavdelning är vi närmare 50 medarbetare. Avdelningen ansvarar för att utifrån ett helhetsperspektiv driva frågor om lokalförsörjning, teknik och säkerhet.

Lokalenheten ansvarar för planering, genomförande och förvaltning av lokalförsörjning samt inredning och utrustning inom Sveriges Domstolar. Enheten ansvarar också för tecknande av avtal och upphandling av entreprenader inom bygg och inredning samt tecknande av hyresavtal.

Lokalenheten förvaltar cirka 120 byggnader fördelade på ca 80 domstolar inklusive Domstolsverkets lokaler. Hyresbeståndet på ca 420 000 kvm ägs av ett 50-tal fastighetsägare. Domstolsverket är en hyresgäst med särskilda krav kopplade till domstolarnas kärnverksamhet och de behov av lokaler som finns. För närvarande bedrivs ett åttiotal lokalprojekt i varierande storlek med alltifrån helt nya byggnader för Sveriges Domstolar till mindre ombyggnader i befintliga domstolslokaler.

Lokalenheten leds av enhetschefen och inom enheten och avdelningen finns en stor bredd och gedigen kompetens med erfarna projektledare, ekonomer och jurister. Till lokalenheten finns även konsulter (arkitekter och inredningsarkitekter) knutna till bygg- och inredningsprojekten. I de många lokalprojekten sker ett nära samarbete med bland annat teknik-, säkerhets-, upphandlings- och rättsenheterna.