Sommarvikarie till Förvaltningsrätten i Växjö
Arbetsuppgifter
Vi söker en sommarvikarie till kanslienheten.
Som domstolshandläggare på kanslienheten har du den viktiga uppgiften att praktiskt administrera handläggningen i målen från det att de kommer in till domstolen fram tills de är avgjorda och avgörandena har vunnit laga kraft. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att, tillsammans med övriga domstolshandläggare, registrera alla inkommande uppgifter i målet, sköta skriftväxling, bevaka frister, expediera domar och beslut. Du kommer att ge service både internt och externt.
Arbetet sker i nära samarbete med domstolens jurister och innebär täta kontakter med parter, myndigheter och allmänhet. Arbetet är ansvarsfullt och du kommer arbeta med många arbetsuppgifter parallellt.
Kvalifikationer
För att bli aktuell för den här tjänsten krävs att du har lägst gymnasieutbildning. Det är meriterande om du har relevant eftergymnasial/akademisk utbildning. För att snabbt komma in i arbetsuppgifterna ska du ha erfarenhet av administrativt arbete. Du ska även ha goda datorkunskaper och ser dator och e-post som naturliga arbetsverktyg. Du behöver behärska det svenska språket väl såväl i skrift som tal.
Övrigt
I samband med din ansökan vill vi att du lämnar ditt löneanspråk.
Anställningen är tidsbegränsad anställning under veckorna 24-32 alternativt 25-33.
Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.
För att bli aktuell för anställning krävs att du motsvarar högt ställda krav gällande omdöme, säkerhetsmedvetande och lämplighet. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som styr Sveriges Domstolars verksamhet. Vi ställer krav på att du följer gällande lagar.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.