Rättegång om påstådda bedrägerier och bidragsbrott för personliga assistenter inleds tisdagen den 27 april 2021
Huvudförhandlingen inleds tisdagen den 27 april 2021 och pågår i ca 40 dagar. En preliminär huvudförhandlingsplan med närmare information om vad som kommer att ske respektive förhandlingsdag finns tillgänglig vid tingsrätten, se nedan under beställa material.
Med hänsyn till pågående pandemi och antalet inblandade aktörer kommer antalet åhörarplatser att vara kraftigt begränsat. Dessa åhörarplatser är i första hand avsedda för anhöriga och media som föranmält sig och informerats i särskild ordning om att de fått plats.
Alla åhörare ombeds vara på plats i god tid innan förhandlingen påbörjas.
Beställa material
För att beställa material kontakta domstolshandläggare Rania Morad på avdelning1tgg@dom.se, Skriv ”Assistansmålet” i rubriken och ange tydligt vilket material som önskas.
Stämningsansökan och den preliminära huvudförhandlingsplanen kan skickas per e-post.
Eftersom förundersökningsprotokollen med bilagor är mycket omfattande får de beställas särskilt och kommer då att finnas tillgängliga i digital form lagrade på USB-minnen. En kostnad om 120 kr tas ut per USB-minne.
Ansvariga i målet är följande
Ansvarig handläggare:
Domstolshandläggare Rania Morad, avdelning 1
Ansvarig domare:
Rådmannen Eva Alsin (referent)
Ordförande:
Rådmannen Kavita Bäck Mirchandani
Protokollförare:
Beredningsjurist Sarah Karlsson